PENKULES PAMATSKOLA

Mūsdienās ikviens uzskata sevi par eiropieti, bieži vien neizprotot šī vārda patieso nozīmi. Eiropas Savienība tiek uzskatīta kā panaceja katras problēmas risinājumam, kā garantija harmonijai un progresam. Bet, izslēdzot emocijas, katram ir jāapzinās vienotas Eiropas nozīme mūsu dzīvē, īpaši jaunajai paaudzei. Veids, kā to izzināt, ir iepazīšana, mācīšanās, sadarbība, sapratne un cieņa.
Ja mēs gribam veidot nopietnu, pamatīgu struktūru, mums jāzina, kādu Eiropu vēlamies. Ir nepieciešams domāt, runāt, diskutēt par vērtībām, likumiem, kas būs par pamatu šai savienībai, kura simbolizēs tālāku sabiedrības progresu. Mēs domājam, ka atskats pagātnē var mums palīdzēt. Projekta „Kāda Eiropa?” mērķis ir veicināt skolēnu sapratni par vienotas Eiropas nozīmīgumu, uzsverot sadarbību un starpkultūru izglītību, veidot dziļāku izpratni par katra partnera identitāti, izpratni, ka mēs esam vienoti savā dažādībā.
Lai sasniegtu projektā izvirzītos mērķus un realizētu plānotos uzdevumus, tika veiktas šādas aktivitātes:
1.Projekta sanāksmes aktivitāšu plānošanai un realizēšanai. Projektā iesaistīti 33 7.-9.klašu skolēni un 7 skolotāji. Atsevišķos pasākumos piedalās līdz 80 skolēniem.
2.Projekta atklāšana, Eiropas valodu diena
3.Comenius "Labo darbu grāmatas" izveidošana, atvēršana un labo darbu reģistrēšana.Katra darbošanās Comenius aktivitātē ir bonuss dalībai mobilitātē.
4.Informācija par Penkules pamatskolu tika aizsūtīta visām partnerskolām.
5. Tika izveidotas kolāžas un prezentācija par Latviju, ko prezentēt pirmajā Comenius sanāksmē St.Georgen skolā Austrijā.
6.Tika izgatavotas Ziemassvētku apsveikuma kartiņas un aizsūtītas visām partnerskolām.
7.Visi projektā iesaistītie skolēni piedalījās projekta logo konkursā.4 par labākajiem izvēlētie logo tika ievietoti Comenius forumā nocērtēšanai. Visvairāk balsu saņēma un uzvarēja grieķu skolēna izveidotais logo.
8.Radoši tematisko partnervalstu karšu veidošana, kurās skolēni attēloja informāciju par izvēlēto valsti, ko uzskatīja par svarīgu un interesantu: vēsturi, ģeogrāfiju, kultūras un vēstures pieminekļus, ievērojamākās vietas, cilvēkus, tradīcijas, ēdienus.
9. Projekta tēma bija vēsture - viduslaiki, tāpēc skolēni veica pētījumus par Dobeles novadu viduslaikos. Rezultātā tapa trīs filmas:
Dobeles pils
Nauda un mērvienības viduslaikos
Teikas par Dobeles pili
10. Skolēnu un skolotāju regulāra komunikācija Comenius Forumā par notiekošajām projekta aktivitātēm katrā partnerskolā, domu apmaiņa par izvēlētām tēmām : Ziemassvētki manā ģimenē, manas domas par filmu "Zēns strīpainā pidžamā", mani nākotnes nodomi, kā es vērtēju notikušo vizīti.
11. Mūsu skolniekiem notika videokonference ar St.Georgen skolas skolēniem par tēmu "Mani nākotnes nodomi", kurā skolēni sarunājās par eksāmeniem, nākošās skolas izvēli.
12. Tika izveidota Comenius projekta mājas lapa kā sadaļa skolas mājas lapai: www.penkulesskola.lv
13. Skolēni iepazinās ar fragmentiem no Ž. Le Golfa grāmatas "Eiropas radīšana". Tas bija grūts un darbietilpīgs process, jo materiāls bija tikai angļu valodā. Vieglāku šo uzdevumu padarīja sadarbība ar St.Georgen skolu. Skolēni bija uzņēmuši filmiņas kā viņi redz Eiropas radīšanu pēc Le Goffa grāmatas.
14. Skolēni izveidoja kalendāru par ēšanas tradīcijām Latvijā, atbilstoši gada laikam pievienotām receptēm.
15. 8. un 9. klašu skolēni un skolotāji noskatījās filmu angļu valodā :"Zēns strīpainā pidžamā". Filmu pārrunājām angļu valodas stundās, un skolēni rakstīja komentārus Comenius forumā.
16. Skolēni sagatavoja mājas darbu Grieķijas vizītei : meklēja informāciju par Naoussu, Aristoteli, Nimfām un Maķedonijas Aleksandru, izgatavoja mozaīkas pēc dotajām instrukcijām.
17. Skolēni iepazinās un pētīja P.Brugela gleznu "Karnevāla cīņa ar Gavēni".
18. Skolā notika projekta plakātu konkurss "Kāda Eiropa?", četri labākie tika iespiesti un piedalījās izstādē Itālijā.
19. 18 skolnieki un 15 skolotāji piedalījās 4 mobilitātēs, un skolas kolektīvs un vecāki uzņēma 4 Comenius partnerskolu delegācijas.